Bądź zrównoważonym punktem na mapie Gdańska !

Zostań odpowiedzialnym partnerem.

Wypełnij formularz, a my

skontaktujemy się z Tobą!

    Razem rozwiążemy ten problem.

    Wybierz temat, którego dotyczy Twoja sprawa, by jak najszybciej uzyskać pomoc lub użyj wyszukiwarki, wpisując odpowiednią frazę.

    Formularz pomocy

       

      Co to jest PULA?

      PULA to waluta mająca na celu łączenie wielu aktorów miejskich – indywidualnych instytucjonalnych – w celu wzajemnego wspierania się w zrównoważonych działaniach w Gdańsku.

      O co chodzi w aplikacji Pula?

      Rdzeń koncepcji PULI opiera się na prostej zasadzie. Zrównoważone zachowania mieszkańców (korzystanie ze zrównoważonego transportu, oszczędność, sprzątanie miejsc publicznych, rozwój terenów zieleni, korzystanie z lokalnych usług ekonomii cyrkularnej) są wynagradzane Dobrymi Monetami. Za te monety można nabyć vouchery uprawniające do odbioru nagród u Partnerów. Nagrody mogą stanowić produkty i usługi (lub zniżki na nie) wspierające jeden z wymiarów zrównoważonego rozwoju (ekologiczny, ekonomiczny lub społeczny).

      Kto może korzystać z PULI?

      Z aplikacji może korzystać każda osoba fizyczna pracująca, studiująca lub mieszkająca w obszarze metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot, która zarejestruje się na stronie www Puli lub zainstaluję aplikację Pula i zweryfikuję swój profil (dla pozytywnej weryfikacji potrzebne jest podanie i dostęp do aktualnej skrzynki mailowej, na którą przyjdzie link weryfikacyjny).

      Jak pobrać aplikację?

      Aplikację Pula można pobrać w Sklepie Google Play (system Android) lub iOS (iPhone).

      Jak się zalogować?

      Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji lub na stronie www Pula należy uzupełnić swoje dane, podać link i hasło, zweryfikować adres email, a następnie zalogować się za pomocą podanego wcześniej loginu i hasła.

      Jak się zarejestrować i założyć konto?

      Aby się zarejestrować, należy pobrać aplikację, zarejestrować się, stworzyć login i hasło, wypełnić krótki kwestionariusz osobowy, podać i zweryfikować adres e-mail, dodać zdjęcie (opcjonalnie) i dokończyć konfigurację. Całość zajmie kilka minut.

      Czy muszę zezwalać na śledzenie lokalizacji?

      Nie, nie musisz zezwalać na śledzenie lokalizacji, ale wynagrodzenie niektórych akcji wymagających śledzenie lokalizacji może być dla ciebie niedostępne.

      Co zrobić, gdy zapomnę hasła?

      Hasło można zresetować wybierając przycisk ‘zapomniałem/-am hasła’, na podany wcześniej adres email przyjdzie link do resetowania hasła, który należy nacisnąć, żeby przejść do opcji resetu hasła. Po przekierowaniu do resetu hasła za pomocą linka resetującego należy zaproponować nowe hasło i następnie zalogować się używając nowego hasła.

      Jak zaktualizować dane w profilu?

      Należy przejść do menu ‘Ustawienia’ (znajduje się po lewej stronie ekranu startowego), nacisnąć przycisk Dane, i następnie zaktualizować dane profilu.

      Jak zezwolić na dostęp do aparatu?

      Podczas rejestracji w aplikacji Pula oraz podczas wykonania niektórych akcji za pomocą aplikacji zostaniesz poproszony/a o wyrażenie zgody na użycie Twojego aparatu. Możesz wyrazić taką zgodę na początku podczas rejestracji aplikacji lub możesz każdorazowo zezwalać na dostęp do aparatu podczas wykonania niektórych akcji Puli. Wybierz opcje “zezwalam/zgadzam się” w okienku pop-up i aparat zostanie uruchomiony w celu prawidłowej weryfikacji niektórych akcji.SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

      Jak zezwolić na śledzenie lokalizacji?

      Podczas rejestracji w aplikacji Pula oraz podczas wykonania niektórych akcji za pomocą aplikacji zostaniesz poproszony/a o wyrażenie zgody na śledzenie bieżącej lokalizacji za pomocą włączonej funkcji GPS. Możesz wyrazić taką zgodę i włączyć funkcję GPS na początku podczas rejestracji aplikacji lub możesz każdorazowo zezwalać na śledzenie lokalizacji podczas wykonania niektórych akcji Puli. Wybierz opcje “zezwalam/zgadzam się” w okienku pop-up i śledzenie lokalizacji zostanie uruchomione w celu prawidłowej weryfikacji niektórych akcji.

       

      Co to są Dobre Monety?

      Zrównoważone zachowania mieszkańców będą wynagradzane Dobrymi Monetami w aplikacji Pula. Dobre monety to są punkty za określone zachowania i akcje, które można zdobyć w aplikacji Pula. Za Dobre Monety będzie można nabyć vouchery uprawniające do odbioru nagród u Partnerów. Nagrody mogą stanowić produkty i usługi (lub zniżki na nie) wspierające jeden z wymiarów zrównoważonego rozwoju (ekologiczny, ekonomiczny lub społeczny).

      Na jakiej podstawie wyceniane są akcje w Puli?

      Wartość akcji w Puli jest określona na podstawie wpływu danego działania na środowisko oraz wysiłku, jaki Użytkownik musi podjąć, by zrealizować akcję. Część akcji ma charakter wyłącznie edukacyjny i liczba punktów ustalona jest jako zachęta do udziału.

      Jak można zarabiać Dobre Monety?

      Dobre Monety można zarabiać za wykonanie określonych zadań/wypełnienie quizów lub za uczestnictwo w akcjach Puli. Niektóre akcje/zadania są dostępne przez cały czas, ale część akcji/quizów jest udostępniana tylko w określonych terminach. Za prawidłowe wykonanie i następnie poprawne przejście weryfikacji akcji/zadania na Twoim koncie użytkownika pojawi się informacja o punktach, które udało Ci się zarobić dzięki udziałowi w akcjach/quizach Puli. ,.,.,..,

      Za co można zdobyć Dobre Monety?

      Monety można zarabiać poprzez korzystanie ze zrównoważonego transportu, używanie pojemników wielokrotnego użytku oraz toreb wielorazowych, sprzątanie przestrzeni publicznej ze śmieci, zbieranie wody deszczowej, tworzenie zieleni w mieście, korzystanie z lokalnych usług i segregację odpadów. Monety można również uzyskać podczas wizyty u Partnerów biorących udział w programie, którzy wspierają zrównoważoną żywność i/lub ekonomię cyrkularną, poprzez zeskanowanie dostępnego u obsługi kodu QR. Można je także zarabiać za działania w aplikacji, przyswajanie wiedzy i rozwiązywanie quizów, czytanie aktualności, udział w wyzwaniach itp.

      Gdzie znajdę informację o zebranych Monetach?

      Po zalogowaniu się w profilu głównym Użytkownika na górze strony widnieje aktualny bilans zebranych Dobrych Monet. Aktualna liczba Monet do wykorzystania widnieje również po naciśnięciu ikony ‘Wydawaj’ w prawym dolnym rogu ekranu startowego.

      Czy Dobre Monety mają datę ważności?

      Dobre Monety są ważne do końca trwania fazy testowej Puli, czyli do 30 listopada 2023. Po zakończeniu fazy testowej nie będzie można wymienić Dobrych Monet na produkty lub usługi partnerów Puli.

      Gdzie można wydać Dobre Monety?

      Dobre Monety można wydać wyłącznie w aplikacji, poprzez zakup voucherów na produkty, usługi i zniżki, oferowane przez Partnerów programu. Lista Partnerów dostępna jest w Regulaminie na stronie https://pula.org.pl/regulamin. Ponadto Partnerów programu można śledzić na mapie w aplikacji oraz na stronie https://pula.org.pl/

      Jak zakupić vouchery?

      W prawym dolnym rogu strony Puli znajduje się przycisk ‘Wydawaj’, który należy nacisnąć, żeby przejść do listy voucherów, aktualnie dostępnych w ramach Puli. Wybierając nagrodę w postaci vouchera spośród dostępnych opcji na liście proszę nacisnąć przycisk ‘Kup Vouchery’, a następnie potwierdzić wybór. Po zatwierdzeniu wyboru zakupiony voucher znajdzie się na górze strony w sekcji ‘Twoje vouchery’ a bilans Dobrych Monet zostanie automatycznie pomniejszony o wartość zakupionego Vouchera.

      Gdzie znajdę zakupione vouchery?

      W prawym dolnym rogu strony Puli znajduje się przycisk ‘Wydawaj’, który należy nacisnąć, żeby przejść do listy voucherów. Zakupione vouchery znajdują się na górze strony w sekcji ‘Twoje vouchery’. Vouchery mają QR kod, który należy pokazać partnerowi projektu w celu jego weryfikacji i odbioru produktu lub usługi.

      Jak odebrać produkty i usługi za vouchery?

      Warunku odbioru voucherów ustala partner. Należy sprawdzić na stronie partnera szczegóły odbioru produktu lub usługi, a następnie pokazać zakupiony w aplikacji Puli voucher z QR kodem w celu weryfikacji vouchera.

      Jak długo są ważne vouchery?

      W ramach aktualnej wersji aplikacji wszystkie vouchery należy wykorzystać do końca fazy testowej Puli, ponieważ po zakończeniu fazy testowej vouchery stracą ważność.

      Gdzie znaleźć kod QR do zeskanowania u partnera?

      Kod powinien być dostępny u obsługi Partnera. Kod nie jest udostępniony w widocznym miejscu, żeby uniknąć nadużyć, dlatego należy o niego poprosić kogoś z obsługi.

      Gdzie mogę znaleźć listę partnerów Puli?

      Listę partnerów Puli znajdziesz w Regulaminie dostępnym na stronie https://pula.org.pl/regulamin. Ponadto Partnerów programu można śledzić na mapie w aplikacji oraz na stronie https://pula.org.pl/

      Do czego służą kody QR?

      Przy obsłudze aplikacji funkcjonują dwa rodzaje kodów QR. Jeden rodzaj kodu pozwala na zarabianie Dobrych Monet poprzez ich zeskanowanie za pomocą aplikacji. Drugi rodzaj kodów QR znajduje się na Voucherze i służy do weryfikacji ważności Vouchera u partnera w celu odbioru produktu lub usługi.

       

       

      Czy muszę zezwalać na śledzenie lokalizacji?

      Nie, nie musisz zezwalać na śledzenie lokalizacji, ale wynagrodzenie niektórych akcji wymagających śledzenie lokalizacji może być dla ciebie niedostępne.

      Jak zezwolić na śledzenie lokalizacji?

      Podczas rejestracji w aplikacji Pula oraz podczas wykonania niektórych akcji za pomocą aplikacji zostaniesz poproszony/a o wyrażenie zgody na śledzenie bieżącej lokalizacji za pomocą włączonej funkcji GPS. Możesz wyrazić taką zgodę i włączyć funkcję GPS na początku podczas rejestracji aplikacji lub możesz każdorazowo zezwalać na śledzenie lokalizacji podczas wykonania niektórych akcji Puli. Wybierz opcje “zezwalam/zgadzam się” w wyskakującym okienku (pop-up) i śledzenie lokalizacji zostanie uruchomione w celu prawidłowej weryfikacji niektórych akcji.

      Jakie są limity prędkości transportu?

      Środek transportu, z którego korzysta użytkownik jest rozpoznawany na podstawie prędkości. Ustanowiliśmy następujące limity: 

      • Podróż pieszo – 8 km/h 
      • Podróż komunikacją miejską - 65 km/h
      • Podróż rowerem – 40 km/h 
      Czy muszę zezwalać na dostęp do aparatu?

      Nie, nie musisz, ale zrealizowanie i wynagrodzenie niektórych akcji wymagających użycie aparatu i zrobienia zdjęcia może być dla ciebie niedostępne.

      Jak zezwolić na dostęp do aparatu?

      Podczas rejestracji w aplikacji Pula oraz podczas wykonania niektórych akcji za pomocą aplikacji zostaniesz poproszony/a o wyrażenie zgody na użycie Twojego aparatu. Możesz wyrazić taką zgodę na początku podczas rejestracji aplikacji lub możesz każdorazowo zezwalać na dostęp do aparatu podczas wykonania niektórych akcji Puli. Wybierz opcje “zezwalam/zgadzam się” w okienku pop-up i aparat zostanie uruchomiony w celu prawidłowej weryfikacji niektórych akcji.

      Jak dołączyć do grupy?

      Po zalogowaniu się do profilu użytkownika na ekranie ‘Dobro się mnoży’ należy nacisnąć przycisk ‘Dołącz do grupy’. Wyświetli się ekran ‘Dołącz do grupy’ z polem do uzupełnienia ‘Wpisz kod’. Należy wpisać kod grupy i nacisnąć przycisk ‘Dołącz do grupy’. Po wykonaniu powyższych kroków i pomyślnej weryfikacji pojawi się komunikat ‘Witaj w grupie’.

      Jak tworzyć grupy?

      Po zalogowaniu się do profilu użytkownika na ekranie ‘Dobro się mnoży’ należy wybrać opcję ‘Stwórz grupę’. Na ekranie wyświetla się pole do wpisania nazwy grupy oraz pole do wybrania grafiki. Po wypełnieniu wskazanych pół pojawi się Kod grupy, który należy skopiować poprzez naciśnięcie przycisku ‘Kopiuj kod’, a następnie wybrać opcję ‘Udostępnij kod’. Wyświetli się lista użytkowników, którym możemy udostępnić kod grupy. Na koniec, po pomyślnym utworzeniu grupy pojawi się podziękowanie za utworzenie grupy oraz przycisk ‘Przejdź do aplikacji’.

      Jak brać udział w wyzwaniach?

      W zależności od terminu użytkowania aplikacji można wziąć udział zarówno w wyzwaniach, które są dostępnie przez cały czas fazy testowej Puli jak i wziąć udział w wyzwaniach okresowych, ograniczonych czasowo. Po pierwsze, w zakładce ‘Quizy’ na ekranie startowym, można rozwiązać wybrane quizy i zarobić Dobre Monety. Po drugie. W zakładce ‘Kalendarz’ można sprawdzić aktualne i nadchodzące akcje/wyzwania, do których należy się zapisać i dołączyć w określonym czasie. Po trzecie wybierając ikonę ‘Zarabiaj’ w lewym dolnym rogu ekranu można sprawdzić wszystkie dostępne wyzwania, spośród których wybieramy akcje, w których chcemy wziąć udział naciskając przycisk, a następnie podążać za instrukcjami w ramach konkretnego wyzwania.

      Nie zadziałał mi kod QR, co zrobić?

      Należy spróbować zweryfikować kod poprzez manualne wpisanie kodu znakowo-liczbowego, który widnieje pod kodem QR u partnera, a w razie niepowodzenia skontaktować się z administratorem strony/aplikacji Pula.

      Aplikacja nie śledzi moich postępów, co zrobić?

      Należy sprawdzić zasięg, Internet, aktualne zgody dostępu aplikacji do wybranych funkcji urządzenia i włączoną opcje śledzenia lokalizacji GPS. Następnie odświeżyć stronę aplikacji, a w razie braku postępu skontaktować się z administratorem strony/aplikacji Pula.

      Co trzeba zrobić, aby zostać partnerem?

      Zapraszamy do zgłoszenia się za pomocą naszego formularza zgłoszeniowego oraz mailowo:

      Czy mogę zaproponować partnerstwo?

      Tak, w każdy momencie można zaproponować partnerstwo. W tym celu należy użyć formularza kontaktowego lub napisać maila na adres cooperation@greencoin.pl.

      Gdzie znajdę regulamin aplikacji?

      Regulamin można znaleźć na stronie https://pula.org.pl/regulamin

      Gdzie znajdę informacje dotyczące przetwarzania danych?

      Na naszej stronie internetowej w zakładce RODO/Dane osobowe oraz w aplikacji mobilnej Pula, w zakładce RODO/Dane osobowe. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu za pomocą naszego formularza zgłoszeniowego oraz mailowo: halo@greencoin.pl.

      Gdzie mogę zgłosić uwagi do działania aplikacji?

      Uwagi techniczne związane z nieprawidłowym działaniem aplikacji należy zgłosić do administratora strony/aplikacji Pula za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego strony/aplikacji. Uwagi merytoryczne związane z akcjami w ramach Puli można zgłosić do koordynatorów projektu za pomocą naszego formularza zgłoszeniowego oraz mailowo: halo@greencoin.pl.  Uwagi do partnera programu można zgłosić kontaktując się bezpośrednio z partnerem programu. Należy sprawdzić na stronie partnera aktualne kanały komunikacji. 

      Formularz pomocy